Emaitzak: 21

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Gizarte eta kultura zerbitzuak (11)
Es difícil que las personas adultas presenten carencias de esta vitamina, aunque son posibles si se dan tratamientos prolongados con antibióticos. Zaila da pertsona helduek bitamina horren eskasia izatea, baina gerta daiteke antibiotikoekin tratamendu luzeak izaten direnean.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Durante los primeros meses, e incluso años, de su vida el niño va a depender de una persona adulta para satisfacer todas sus necesidades vitales y será a través de esta relación que se desarrollará el proceso de socialización que le permitirá elaborar su propia personalidad y ser cada vez más autónomo como persona. Haurrak, bere bizitzako lehenen hilabeteetan, eta baita lehen urteetan ere, pertsona heldu baten beharra dubere bizi-behar guztiak asetzeko, eta harreman horren bidez garatuko da sozializazio prozesua, bere nortasuna lantzen eta pertsona gisa gero eta autonomoago izaten utziko diona.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Factores que se incorporan a través de la relación con las personas adultas Haurrak pertsona helduekin duen harremanaren bidez eskuratzen diren faktoreak

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En ella, la persona adulta hace de intermediaria entre el libro y el niño. Etapa horretan, liburuaren eta haurraren arteko bitartekoa da pertsona heldua.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Al mismo tiempo, la necesidad que tiene el niño de una persona adulta para la lectura le permitirá establecer con ella una relación afectiva, de la que más adelante le costará prescindir, pero que puede resultar un buen acicate para la futura lectura. Era berean, haurrak irakurtzeko pertsona heldu bat behar duenez, bien artean harreman afektiboa sortuko da. Geroago, laguntza hori alde batera uztea kostako zaio, baina hasieran akuilu ona izan daiteke etorkizunean irakur dezan.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Personas adultas en edad de jubilarse pero que no tienen derecho a las prestaciones de la seguridad social (por la falta de cotización). erretiroa hartzeko adina duten pertsona helduak, baina gizarte-segurantzaren prestazioak jasotzeko eskubiderik ez dutenak (kotizatu ez dutelako).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Se recomienda la misma cantidad de lípidos que una persona adulta no gestante, favoreciendo la ingesta de grasa saludable. Haurdun ez dagoen pertsona helduaren lipido kantitate bera aholkatzen da, eta koipe osasungarria hartzea gomendatzen da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Este proceso es paralelo al proceso de autonomía respecto del adulto, de tal manera que los niños y niñas interioricen los modelos y actitudes positivas ante la salud que ven en los mayores que les rodean y se responsabilicen de la atención hacia su cuerpo adquiriendo hábitos saludables de higiene, alimentación, descanso, relación con los otros y con el entorno. Prozesu hori eta helduarengandik aldendu eta autonomia hartzeko prozesua paraleloak izan ohi dira; horrenbestez, neska-mutilek barneratu egingo dituzte osasunaren alorrean beren inguruko pertsona helduei ikusten dizkieten eredu eta jarrera positiboak, eta beren gorputza zaintzeko ardura hartuko dute higiene-, elikadura- eta atseden-ohitura osasungarriak hartuta eta besteekin eta inguruarekin erlazionatzeko ohitura osasungarriak hartuta.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

De este modo, la persona adulta comprenderá con menor esfuerzo las intenciones que el niño expresa y podrá identificar de una manera diferenciada sus necesidades. Horrela, pertsona helduak errazago ulertuko ditu haurrak adierazten dituen asmoak, eta premia bakoitza identifikatu ahal izango du.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En este nuevo panorama, los papeles del niño y la persona adulta se van a concretar en las actuaciones siguientes: Hain zuzen ere, hauek izango dira haurraren eta pertsona helduaren eginkizunak:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (1)
Por ejemplo, si una persona está bajo tensión eléctrica y otra persona la intenta socorrer cogiéndola o tocándola, esta corre el riesgo de quedar pegado a la víctima al pasar la corriente eléctrica por él, y el resultado será que haya dos accidentados en lugar de uno. Adibidez, pertsona bat tentsio elektrikopean badago, eta beste norbait laguntzen saiatzen bada, hari helduz edo ukituz, azken horrek biktimari itsatsita gelditzeko arriskua izango du, korronte elektrikoa beragandik igarotzen denean, eta ondorioz, bi biktima izango ditugu baten ordez.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Irudi pertsonala (2)
Dónde se producen en el adulto: Non ekoizten diren pertsona heldu batean:

Materiala: Elektroestetika

Existen perfumes diseñados para cada edad; aparte de consideraciones personales y de la libertad de elección en todo caso, en principio no sería adecuado que una persona madura utilizara un perfume pensado para jóvenes, por ejemplo. Adin bakoitzerako diseinatutako perfumeak daude; iritzi pertsonalak eta aukeratzeko askatasuna kontuan hartu gabe, ez litzateke egokia izango pertsona heldu batek gazteentzat diseinatutako perfumea erabiltzea, adibidez.

Materiala: Elektroestetika

Elektrizitatea eta elektronika (4)
Es muy importante que las niñas y los niños escuchen a las personas adultas en su entorno natural, y que estas las animen en sus procesos imitativos. Oso garrantzitsua da haurrek pertsona helduei entzutea beren ingurune naturalean, eta helduek haurrak animatzea beren imitazio-prozesuetan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Claridad en la expresión de la persona adulta. Argitasuna pertsona helduaren adierazpenean.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Gran parte de las personas con sordoceguera ya han conseguido antes acceder a cierto nivel simbólico mediante algún sistema de lenguaje: en estos casos ya han adquirido una comprensión del medio en el que viven y han desarrollado cierta capacidad de comunicación. Gor-itsutasuna duten pertsona askok lortua zuten aurretik nolabaiteko maila sinboliko batera heltzea hizkuntza-sistema baten bitartez: kasu horietan, ulertu dute jada zer nolako ingurunetan bizi diren eta garatu dute nolabaiteko komunikatzeko gaitasuna.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Entre las personas sordas usuarias de la lengua de signos algunas aprendieron a signar en su infancia y otras siendo ya adultas; hay quienes son usuarias de audífonos o implantes cocleares y, entre ellas, hay quienes usan la lengua de signos y quienes no. Zeinu-hizkuntza erabiltzen duten pertsona gorren arteko batzuek haurtzaroan ikasi zuten zeinatzen eta besteek jada helduak zirela; badaude audifonoa edo kokleako inplantea dutenak eta, horien artetik, batzuek zeinu-hizkuntza erabiltzen dute eta besteek ez.

Materiala: Komunikazio alternatiboa